Hogyan működik a SEO szövegírás? - 2.rész

2019-08-22
Arról, hogy mit jelent a minőség, sokaknak csak egy homályos elképzelése van, ami nem feltétlenül egyezik azzal, amit a Google gondol róla. Tehát a kérdés, hogy készítsünk jó minőségű tartalmat a SEO szövegírás során, amit a Google is annak tart?

MIÉRT KELL JÓ MINŐSÉGŰ TARTALMAT KÉSZÍTENI?

Olyannyira fontos a Google számára a minőségi tartalom, hogy még magyarul is megfogalmazta az Értékes tartalom létrehozásának szabályait, amelyeket a linkelt oldalon el is olvashatsz. Mi annyit azért hozzátennénk, hogy a Google számára ez azért olyan fontos, mert a felhasználói élményt tartja szem előtt, és a lehető legjobban akarja kiszolgálni a látogatóit, vagyis a válasz tulajdonképpen az lesz: a felhasználók miatt fontos a minőségi tartalom. A Google-nek azért van a folyamatban komoly szerepe, mert ő bírálja el a tartalmunkat, ő mondja meg, hogy az jó minőségű vagy sem. Utálhatjuk ezért, azonban egyelőre a látogatóink jelentős részét még mindig ő hozza a weboldalunkra, így kénytelenek vagyunk igazodni hozzá. Magyarországon különösen nagy a Google dominanciája, gyakorlatilag egyedüli szereplőként uralja a keresőpiacot, és ez egy darabig nem is fog megváltozni.

MI SZÁMÍT JÓ MINŐSÉGŰ TARTALOMNAK?

A Google ezt az Útmutató webmestereknek című oldalán osztja meg. Itt egy bulletpointos listában köntörfalazás nélkül felsorolja, hogy mi az, amit nem akar látni a találati listájára helyezett weboldalakon.

“Nyújtson olyan információt a látogatóknak, amilyet keresnek! Igyekezzen jó minőségű tartalmat elhelyezni oldalain, különösen a főoldalon. Ez a legfontosabb feladat. Ha az oldalak hasznos információt nyújtanak, a tartalomra sok látogató lesz kíváncsi, és a webmesterek is szívesebben fognak hivatkozni a webhelyre. Egy hasznos és információban gazdag webhely olyan oldalakból áll, amelyek világosan és pontosan meghatározott témával rendelkeznek. Gondolja át, milyen szavakkal kereshetnek rá más felhasználók a webhelyre, és használja ezeket a szavakat saját webhelyén.”

A Google-nél hús-vér emberek minősítenek egy-egy weboldalt, és így igazítanak az algoritmuson, hogy az be tudja azonosítani a weboldalak minőségét. Ez a minősítés egyébként a már többször kiszivárgott Quality Rater Guidelines alapján történik, mely meghatározza a jó és a rossz minőség pontos jellemzőit. A linken olvasható egy alapos összefoglaló angolul, azonban a lényeg az lenne: Szakértői szinten írj! Figyelj a felhasználói élményre! Törekedj kielégítő mennyiségű tartalom készítésére! Hivatkozzál más releváns és hiteles forrásokra! Legyen megtalálható a weboldaladon a fizikai elérhetőséged! Rendszeresen frissítsd a tartalmat!

A SZÖVEG ELHELYEZÉSE ÉS FORMÁZÁSA

Nem csak a szavak, kifejezések számítanak a keresőoptimalizálás szempontjából, hanem az is, hogy hogyan és hova helyezzük a szövegeket az oldalon. A keresők tisztában vannak azzal, hogy melyek az oldal értékesebb részei. Ezért jó, ha megtöltjük az oldalon a kenyérszövegnek szánt helyet, és kulcsszavaink nem a láblécbe vagy az oldalsó részekre kerülnek.

Forrás: https://webshark.hu/gyik/hogyan-mukodik-seo-szovegiras/
Vissza

"Egyedi tartalmak előállítására törekszünk!"

2024. 12. 19.
A mai interjúban örömmel mutatjuk be nevezőnket, a MAON Online Marketing Ügynökséget. A beszélgetés során bepillantást nyerhetünk a pályázó inspirációjába, a honlapjuk fejlesztésének fő…
Bővebben

"Az ügyfelekért dolgozunk!"

2024. 12. 19.
A mai interjúban örömmel mutatjuk be nevezőnket, a GoodSpiritet. A beszélgetés során bepillantást nyerhetünk a pályázó inspirációjába, a honlapjuk fejlesztésének főbb szakaszaiba, és az…
Bővebben

"Az információ szabad áramlása és elérése a legnagyobb kincs rohanó világunkban!"

2024. 12. 18.
A mai interjúban örömmel mutatjuk be nevezőnket, a People of sportsot. A beszélgetés során bepillantást nyerhetünk a pályázó inspirációjába, a honlapjuk fejlesztésének főbb szakaszaiba,…
Bővebben
További hírek