Hogyan működik a SEO szövegírás? - 1.rész
Amikor szöveget írunk egy weboldalra, nem árt, ha az a cél is a szemünk előtt lebeg, hogy a keresőtalálatok között jó helyen szerepeljen az oldal. Azt viszont tudni kell, hogy a SEO szövegírás már rég nem azt jelenti, hogy telezsúfoljuk az általunk kiválasztott kulcsszavakkal a szöveget.
Habár még ma is a kulcsszókeresés a kiindulópont a SEO szövegírás során, ez kevés a jó helyezéshez vagy egyáltalán a jó tartalomhoz. Első körben érdemes megismerkedni a SEO rangsorolási tényezőkkel, azon belül is a tartalomról írtakkal. Ha ez megvan, fussunk végig azon, hogy mennyire kifinomultan elemzi ma már a szöveget a Google.
MIÉRT FONTOS A JÓ MINŐSÉGŰ TARTALOM A SEO-BAN?
Sokan rájöttek már arra, hogy SEO szempontból fontosak a tartalmak egy weboldalon. Nem mindenki értette meg azonban azt, hogy nem csak a szöveg jelenléte vagy mennyisége számít, hanem lényeges annak minősége is. De miért is kell nagy erőkkel a minőségi tartalmak készítésére törekedni?
1. MERT AZ EMBEREK JOBBAN MEGÉRTIK, MIT AKARSZ MONDANI NEKIK
Lehet a tartalmad célja a szórakoztatás, az információ átadása, vagy az, hogy meggyőzd őket valamiről, ha rosszul van megírva a szöveg, akkor ezt a célt nem fogod elérni. Az emberek nem értik meg az üzenetedet. Minden blogbejegyzésnek van valamiféle üzenete. Ez az a cél, amiért nekiállsz írni. De mit akarsz mondani? Az üzenetnek világosnak kell lennie. Gondolj arra az esetre, amikor egy szöveg egy weboldalon tájékoztatja a látogatót egy termék tulajdonságairól vagy a szállítási tudnivalókról. Ahhoz, hogy az emberek megértsék, jól átgondoltnak kell lennie a szövegnek, jól strukturáltnak, helyesírási hibáktól és elütésektől mentesnek.
2. MERT CSÖKKENTI A VISSZAFORDULÁSI ARÁNYT
Ha van egy jól megírt, jól strukturált tartalmad, akkor jóval nagyobb az esélyed arra, hogy a látogatók a weboldaladon maradnak a szöveget olvasva. Ez egyben azt is jelenti, hogy csökken a visszafordulási arányod, ami pedig oda vezet, hogy javul a helyezésed a találati oldalakon a keresőben.
3. BIZALMAT ÉPÍTHETSZ VELE
A jól megírt anyagok bizalmat keltenek az olvasókban. Ha a tartalmad jól olvasható, és nincsenek benne például helyesírási hibák, akkor sokkal professzionálisabb hatást kelt. Ez megkönnyíti az emberek számára, hogy bizalommal tekintsenek rád, a cégedre és a weboldaladra. Ha pedig az emberek megbíznak a weboldaladban, akkor sokkal nagyobb az esélye annak, hogy később is visszatérjenek.
4. NAGYOBB FIGYELMET KAPSZ A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBÓL
A jól megírt tartalmakat sokkal nagyobb valószínűséggel osztják meg az emberek a közösségi médiában, vagy beszélnek róla az ismerőseiknek. Ahhoz ugyanis, hogy valaki megosszon egy tartalmat, először meg kell győznöd arról, hogy elolvassa. És ami még fontosabb, azt kell gondolnia, hogy a tartalmad elég értékes a megosztáshoz.
A lényeg tehát az, hogy a jó minőségű tartalom jobb helyezést eredményez a találati oldalakon, és több konverziót. Persze a jól megírt tartalmak nem fognak azonnal felrepíteni a csúcsra a keresőben, de hosszú távon mindenképpen pozitív hatással vannak a helyezésedre. A jó szövegeknek kisebb ugyanis a visszapattanási arányuk, és nagyobb az esélyük arra, hogy felkeltsék a figyelmet a közösségi médiában. Mindez pedig több konverzióhoz vezet a weboldaladon.