5+1 design tipp 2. rész
Elérkeztünk design tippjeink második részéhez, amelyben újabb hasznos praktikákat mutatunk be, melyek hozzájárulhatnak weboldalad népszerűségéhez. Ha az első részről lemaradtál volna, itt elolvashatod, hidd el nem fogod megbánni.
Most pedig következzenek azok a praktikák, amik hasznosak lehetnek weboldalad számára:
1. Segítsd a felhasználókat
Mindenki találkozik weboldalakkal nap mint nap, ez azonban nem jelenti azt, hogy néha ne akadnánk el egy egy weboldal áttekintésekor. Ha a keresés hosszas és bonyodalmas könnyen elveszíthetjük a potenciális vásárlókat. Éppen ezért érdemes a keresés gombot jól látható helyen kihelyezni. Emellett az sem hátrány ha a weboldalon működik egy chatbot, amely gyors válaszokat kínál a fogyasztók számára.
2. A webáruház nem online raktár
Egy jól működő webáruházból a következő tanulságot vonhatjuk le: az egész oldal a termékről tanít, és elsősorban próbál vásárlásra ösztönözni. Fontos, hogy önmagában az oldal ne tűnjön egy hatalmas online raktárnak. Érdemes megfontolni hogy az ügyfél akkor találkozzon az unalmas adminisztratív résszel, miután a „buy now” gombra kattintott. Ezzel a módszerrel megkímélhetjük az unalmas részletektől és lehetővé tesszük, hogy pár kattintással megvásárolják a terméket.
Ha egy webáruházat készítesz mindig vedd figyelembe, hogy egyszerre csak egy terméket kell eladni és nem muszáj egyből az egész árukészletet a vevő elé helyezni. Készítsünk egy figyelemfelkeltő oldalt a terméknek és helyezzünk el rajta egy „Megveszem” gombot, ami majd továbbít a kevésbé izgalmas, de praktikus részére a weboldalnak.
3. Csak magabiztosan!
Hasznos tipp, hogy érdemes feltüntetnünk a termék leírásánál, hogy az a kategóriájában a legjobb elérhető. Ilyen és ehhez hasonló reklámok könnyen lenyűgözik az alkalmi látogatókat. Reklámozhatunk akár terméket, szolgáltatást vagy éppen egy nézetet mindig hosszan fejezzük ki magunkat! Amennyiben határozottak vagyunk és ezt közöljük ügyfeleinkkel is, sokkal jobb benyomást gyakorolunk rájuk. Természetesen mindennek meg van a határa. Ügyeljünk arra, hogy saját magunk dicsérete ne váljon bosszantóvá.
4. Ne feledkezzünk meg a footer-ről
Egy jól elkészített footer átfogó navigációs rendszerként is szolgálhat, különösen nagyobb weboldalaknál. Itt nem csupán a főbb kategóriákat tüntethetjük fel, hanem a kisebb alkategóriákat is. Ilyen módon tovább vásárlásra sarkalhatjuk látogatóinkat, amellett hogy meg is könnyítjük a dolgukat a tájékozódásban. Az oldal ezen részének nem a mérete a lényeges, hanem hogy esélyt adunk arra, hogy kiszúrjanak valamit termékeink közül.
5. Használjunk ikonokat
Mióta létezik az internetes böngészés rengeteg egyénileg készített miniatűr képpel bővült az ikonok birodalma. Azonban elérhetőek ingyenes ikon készletek, melyek mára már elhasználódtak és sablonossá váltak.
Szóval mielőtt pár ingyenes ikonnal dobnánk fel weboldalunkat, inkább próbáljuk meg rászánni az időt és készítsünk pár saját egyedi tervezésűt. Az ilyen kis részletek dobják fel igazán oldalunk kinézetét.
+1 Interaktív és dinamikus tartalom
Ha az Apple weboldalát nézzük, szinte az összes oldalán megtalálható egy automatikusan gördülő szalag, vagy egy animált menü, illetve fotógaléria, esetleg videó. A cél egyértelműen a figyelem folyamatos fenntartása. Az egybefüggő statikus tartalom egy idő után unalmassá válhat és hamar más oldalakat kezdenek böngészni.
Az ilyen tartalmakat csak is nagy körültekintéssel szabad feltöltenünk az oldalunkra. Először is sokan olyan funkciókat építenek weboldalaikba, ami külön bővítmények letöltését igényeli. Ez csak tovább bonyolítja szegény ügyfeleink életét, akik amúgy se szeretnek sokat várni. Továbbá nem szabad túlzásokba esni! A szemet gyönyörködtető reklám könnyen változhat bosszantó össze-vissza ugráló képekké. Ellenkező esetben a jó benyomás helyett fejfájást okozunk csak.