GYIK a weboldalon
Egy gyakran ismételt kérdések (GYIK) oldal nem csak annyit kínál a felhasználók számára, hogy választ ad néhány kérdésre. Ez egy olyan része a weboldaladnak, ahol a gyakori felhasználói aggodalmakra reagálhatsz, kérdésekre válaszolhatsz. Itt nem azt kell elmondanod, amit egy rólunk oldalon: nem a céged mutatod be. A GYIK alapvetően a részletekkel foglalkozik. Itt találhatnak választ az emberek a termékeiddel vagy üzleti működéseddel kapcsolatban.
Ez lehet az első pont, ahol kapcsolatba lépsz a felhasználókkal, amikor kérdéseik merülnek fel. Így nem kell egyből az ügyfélszolgálatnak feltenni azokat. Segítséget nyújt az embereknek a vevői út minden szakaszában, legyen szó a megfontolásról, vagy már egy meglévő ügyfél problémájának megoldásáról. Röviden tehát a GYIK csökkenti az online vásárlás, rendelés során jelentkező felhasználói bizonytalanságot.
- Ha webáruházad van, akkor olyan kérdésekre is választ ad, amire a termékoldalaidon nem találnak megnyugtató választ a felhasználók.
- Csökkenti az ügyfélszolgálatra nehezedő terheket azzal, hogy a tipikus vevői kérdésekre válaszol.
- Segíthet a SEO-erőfeszítéseidben.
- Bizalmat építhetsz vele, ha megfelelően közvetíti a szakértelmedet.
- Kreatív válaszokkal lenyűgözheted a közönségedet.
- Proaktív módon megelőzheted vele a fogyasztói panaszokat és a negatív visszajelzéseket.
Milyen kérdések merülnek fel a fogyasztókban?
Ha nincs forrásod a kérdésekre, vagy nem jut eszedbe semmi, akkor nézz körül a konkurencia oldalain, fusd át a termékértékeléseket, esetleg fórumokon, máshol felbukkanó hozzászólásokból meríts ötletet ahhoz, hogy mit akarnak megtudni az emberek. Amikor felmerül egy kérdés a GYIK számára, akkor mindig gondold át azt a fontossága, hasznossága alapján, és hogy vajon milyen lehetőségeket kínál arra, hogy a kérdésből egy olyan útra lépjen a látogató, ami elvezet egy konverzióhoz vagy más aktivitáshoz.
Ha már van egy hosszú listád a kérdésekből, akkor azokat csoportosítsd témák szerint. Ez megkönnyíti a felhasználók számára a navigációt az oldalon, azaz, hogy könnyebben megtalálják, amit keresnek.
Hogyan adjunk válaszokat?
Ki kell fejezned a válaszokban a szakértelmed és a profizmusod, de úgy, hogy ne adj többet a közönségednek, mint amennyire feltétlenül szükségük van.
Elsősorban a világos és egyszerű kommunikációra összpontosíts, és csak utána a céljaidra, amit el akarsz érni a válasszal. Egy felmerülő aggodalmat próbálsz eloszlatni a vásárlással kapcsolatban? Edukálni akarod az embereket egy termékedről?
Egy problémát oldanál meg a terméked kapcsán? Előnyös, ha képeket és fotókat is használsz a GYIK-ban, ha jól kiegészítik a válaszod. Amennyiben a márkád építéséhez hozzájárul, akkor egy kis egyéni hangvételt is belevihetsz a válaszokba, mert az sokszor bejön az embereknek. És persze feldobhatsz néhány vicces kérdést és választ is.
Végül pedig ne hagyd ki azt a ziccert, hogy egy call to actionnal zárod a választ, ami betereli a tölcsérbe a felhasználót.
Hol helyezkedjen el a GYIK a weboldalamon?
Ha termékeket vagy szolgáltatásokat kínálsz, melyek rengeteg kérdést generálhatnak, akkor a legjobb, ha már a főoldaladon is szerepel menüpontként a GYIK, amiről egy link vezet az oldalra. Ezzel enyhítheted az emberek vásárlással kapcsolatos bizonytalanságát. Ha nem akarod ezzel terhelni a menüt, akkor a láblécben is elhelyezhető a GYIK-ra mutató link.
Ha a legtöbbet akarod kihozni a GYIK-ből, akkor felfedezhetőnek kell lennie, mégpedig ott, ahol a legfontosabb a látogatók számára a vásárlói úton: tehát amikor megfontolják a vásárlást vagy amikor a már meglévő ügyfelek kapcsolatba akarnak lépni veled.