One pager design
Egyre többen ismerik és kedvelik az úgynevezett one pager vagy magyarosan „egyoldalas” designt. Azonban még sokan nem ismerik, még nem fedezték fel a benne rejlő lehetőségeket. A Usernet segítségével bemutatjuk, hogy pontosan mit jelent a one pager design, milyen előnyei és hátrányai vannak, és hogyan lehet kihozni belőle a legtöbbet.
Mi a one pager weboldalak célja?
A one pager design használatának a célja, hogy a látogatók számára tökéletes (kevés olvasással feldolgozható) mennyiségű információt biztosítson a döntéseik meghozatalában. A one pager designnal készült weboldalakon nincsenek aloldalak, az egyetlen oldal maga a nyitólap, ahol a látogató közvetlenül minden információt megtalál, amit közölni szeretnénk vele.
A one pager, magyarul egyoldalas weboldalak előnye, hogy kiváló olvashatóságot, gyors navigációt, elegáns dizájnt és természetesen teljes mobil kompatibilitást tesznek lehetővé. A mai világban, amikor minden csatornán információk tömege zúdul a felhasználókra, a one pager oldalak egyszerű felépítése felüdülést jelent minden weboldal-látogató számára.
A one pager designban kiváló lehetőség rejlik sokak számára, azonban ez nem jelenti azt, hogy az egyoldalas weboldalak használata univerzális megoldást kínál mindenki számára.
A one pagernek mégiscsak vannak aloldalai?
Az előbbiekben kifejtettük, hogy mi is pontosan a one pager weboldalak célja, miért törekszik a minimális oldalhasználatra. Van azonban néhány eset, mikor az aloldalak használata elfogadott és megengedett.
Ha aloldalakat hozunk létre, akkor mindig tartsuk be a következő szabályokat:
Az aloldal teljes mértékben kapcsolódjon a főoldalhoz, és ne tartalmazzon semminemű felesleges információt.
Az aloldalak linkjei csak a láblécben legyenek elhelyezve, ezáltal nem vonják el a látogatók figyelmét a tartalomról, viszont könnyen elérhetőek legyenek, ha szükség van rájuk.
A legtöbb európai uniós országban kötelező a weboldalakon az „impresszum” feltüntetése. Illetve amennyiben a weboldalon adatokat is kezelünk, vagy termékeket/szolgáltatásokat kínálunk, akkor kötelező elem az Adatvédelmi és a Vásárlási Tájékoztató megléte!
Mikor éri meg one pager designt használnom?
Mielőtt belefognál a weboldalad gyökeres átalakításába, mindenképpen mérlegelj: ez a legjobb lehetőség céljaid eléréséhez? A következőkben segítséget nyújtunk a döntés meghozatalában.
Neked ajánljuk ezt a stílust, ha nem rendelkezel túl sok tartalommal, és a meglévő tartalom egy téma köré összpontosul.
Néhány példa arra, amikor a one pager design használata előnyös lehet:
- Személyes weboldal vagy online portfólió
- Mikro- és kisvállalatok weboldalai, melyek néhány terméket vagy szolgáltatást értékesítenek
- Egy terméket bemutató oldal
- Promócióhoz kapcsolódó érkeztető oldal (landing page)
- Online önéletrajz
- Események oldalai, mint például konferenciák és esküvők.
Mikor nem ajánljuk a one pager designt?
Ha a weboldalad összetett, sok információ és tartalom van oldaladon, melyek folyamatosan bővülnek, akkor az egyoldalas webdesignt semmiképpen sem ajánljuk. One pagert ne válassz …
- sok termékkel rendelkező webshopok esetén
- sok menüpontból álló céges weboldalak esetén
- portál oldalaknál
- seo szempontból kiemelten fontos projekteknél
/Forrás: piacesprofit.hu/