Így használják a vállalkozások marketingre a közösségi médiát
A Social Media Examiner érdekes adatokat tárt fel a közösségi média és a kisvállalkozók kapcsolatáról a 2019 Social Media Marketing Industry Report című kiadványában.
A kutatás több mint 4800 piaci szereplő bevonásával készült, a cél pedig az volt, hogy megértsék, miként is használják ezek a cégek a közösségi médiát fejlődéskhöz és reklámozásukhoz.
Lássuk az eredményeket!
Az elmúlt 5 évben a közösségi média marketing legfőbb jótékony hatása a nagyobb figyelemfelkeltés és a forgalom növekedése volt. Míg az előbbi 87%-ról 93%-ra nőtt 2018-ban, utóbbi 78%-ról 87%-ra. Vagyis a social media valóban jó eszköz, bárki is jósolja a végét.
De kik a legsikeresebb szereplők?
A számok szerint a Facebook toronymagasan a legfontosabb platform, a megkérdezett vállalkozások 94%-a használja, majd az Instagram követi 73%-kal és a Twitter 59%-kal. A verseny nagy vesztese a Snapchat, mely 6%-kal ballag a lista élén. A legnagyobb növekedést az Instagram mutatta, itt az arány 66%-ról nőtt 73%-ra. A Twitter pedig bár jól muzsikál, valójában vesztett jelentőségéből, hiszen a felhasználók aránya 62%-ról 59%-ra csökkent.
Mind a B2C, mind a B2B marketing számára a Facebook a vezető platform, ám a második helyen már vannak változások: A B2C-ben az Instagram a második 78%-kal, a B2B-nél pedig a LinkedIn 80%-al.
Videó platformok
Ha videós platformokról beszélünk, természetesen a YouTube a vezető videós csatorna, 57%-al, ám erősen a nyomában van a Facebook 50%-al. A harmadik helyen az Instagram Stories áll 38%-al, amit az Instagram videó követnek 25%-al. Bár a Facebook Stories-nak a Facebook állítása szerint annyi felhasználója van, mint az Instagram Stories-nak, mégis csak a lista 5-ik helyére szorult 22%-kal.
A B2C szférában az Instagram Stories, a B2B-nél pedig a LinkedIn videót preferálják.
Social media hirdetések
Ha a közösségi média hirdetésekről beszélünk, az első helyen a Facebook áll, 72%-al, amit aztán az Instagram hirdetései követnek 38%-al. A LinkedIn a harmadik helyen áll, meglepően kevés, 14%-al – ez óriási ugrás az első és második, illetve harmadik ponthoz képest –, a negyedik helyen pedig a videókban remekelő YouTube áll 12%-kal.
Érdekesség, hogy a B2B marketinget nézve a vállalkozók inkább LinkedIn hirdetéseket használnak Facebook és Instagram helyett.
Mennyire mérhetők az eredmények?
A gyönyörű számok ellenére a vállalkozók valahogy még mindig nem szenteltek elég bizalmat a social media számára.
A megkérdezettek 34%-a bizonytalan abban, hogy mennyire tudja mérni a közösségi médiába fektetett pénz megtérülését, 31%-a állítja, hogy képes rá és 18% nem. Ám ha megnézzük azokat a mutatókat, miszerint kik nagyon biztosak abban, hogy tisztán látják eredményeiket (13%) és kik nagyon nem (5%), és összeadjuk az előbbi számokkal, a végeredmény szerint a megkérdezettek 44%-a képes arra saját bevallása szerint, hogy lássa, hogy a social media marketing végül milyen üzleti eredményekkel jár számára.
(Forrás: marketingmorzsak.hu/ Social Media Today)