Milyen a felhasználóbarát weboldal 2019-ben?
A felhasználóbarát weboldalaknak azt kell nyújtaniuk, amire a fogyasztóknak szükségük van. A felhasználói élmény minősége a weboldal készítés alapvető része, éppen ezért a felhasználók igényeivel folyamatosan lépést kell tartani. Ahhoz, hogy a folyamatos fejlődésben ne maradjunk le, keresni kell a fejlődési lehetőségeket. Ehhez mutatunk 4 pontot, amit érdemes figyelembe venni ha felhasználóbarát weboldalt szeretnénk.
▪ Egyszerű elérés
Fontos, hogy a felhasználóbarát weboldal időt takarítson meg a látogató számára. Mindenki jellemzően egy specifikus céllal érkezik egy weboldalra, amit minél hamarabb el akar érni. A leginkább felhasználóbarát weboldal és applikácó dizájnok arra törekszenek, hogy lerövidítsék a felhasználók útját a céljuk eléréséhez, ezzel időt takarítva meg számukra. Az ilyen dizájnok lényege, hogy a felhasználók minél kevesebb lépéssel elérhessék céljukat.
▪ Megfelelő tartalom
A weboldal legyen áttekinthető, a releváns tartalom könnyen megtalálható rajta. A megfelelően strukturált és könnyen elérhető tartalom kulcsfontosságú ahhoz, hogy a felhasználók élménye jó legyen. Minden zavaró tényezőt ki kell zárni, és a felhasználó figyelmét arra kell irányítani, ami valóban hasznos a számára: a releváns tartalomra.
A tartalom fókuszú felhasználói élmény kétféleképpen érhető el:
- olyan dizájnnal, ami kiemeli a tartalmat
- olyan tartalomkialakítással, ami önmaga keretként is szolgál
A fő cél az, hogy biztosítsuk, hogy nincs semmi, ami akadályozná a felhasználót a weboldal tartalmának könnyű elérésében. Az ilyen szemléletben a dizájnerek jellemzően minden vizuális elemet leegyszerűsítenek, és olyan weboldalt alakítanak ki, ami segíti a tartalom kiemelkedését.
▪ Személyreszabottság
A weboldalunk legyen testreszabott. Mindenkinek azt adja, amire szüksége van. A személyreszabottság párhuzamos a fent említett időtakarékossággal. Az elmozdulás az általános megoldásoktól a személyre szabott felhasználói élmény felé egy fontos aspektus. A marketing egyre inkább a kisebb csoportok, végső soron egyes vásárlók megcélzása irányába mozdul el. Ezért élik ma fénykorukat az influencerek, akik egy-egy körülírható vásárlói kör megszólítását teszik lehetővé. Egyre fontosabbá válik a vásárlók igényeinek és preferenciáinak minél mélyebb megismerése.
A felhasználói adatok mintáinak felismerésével a technológia egyre magasabb szintű alkalmazkodást tesz lehetővé az adott felhasználó igényeire tekintettel. Az egyik legnépszerűbb testreszabási trend a weboldalak között, a személyreszabott ajánlatok bemutatása. Ilyennel találkozhatunk például a Google-nél és a Facebooknál. A testreszabott ajánlat növeli annak az esélyét, hogy egy weboldal látogatóból tényleges vásárló válik, amikor megnézi a weboldalt.
▪ Videó tartalom
Tömör, informatív videóval még jobban fokozhatjuk a felhasználói élményt. A videó tartalmak előretörése egy meghatározó tendencia a felhasználói élmény javításában. A mobiltelefonos felhasználókra tekintettel a videót elérhetővé kell tenni álló verzióban is. A mobiltelefonon szinte mindig úgy használjuk az internetet, hogy a telefon álló helyzetben van. A videók viszont általában asztali képernyőkhöz készülnek, fekvő képaránnyal.
Alkalmazkodni kell a rövid figyelmi időtartamokhoz. Mivel a videóban nehezebb átugrani egy-egy részt, mint a szöveges tartalomban, feltétlen olyan gazdagnak kell lennie a videónak, hogy a felhasználók ne akarjanak átugrani semmit. A videós tartalmaknak tehát lényegre törőnek és tömörnek kell lenniük.
▪ + 1 A képminőség
A weboldalon elérhető képek és videók minősége alapjában véve határozzák meg a felhasználói élményt. Mindenképpen kiváló minőségű kép és videó használata javasolt, ha azt szeretnénk, hogy látogatóink több időt töltsenek el a weboldalon.