Weblap tartalom
Az, hogy mitől lesz egy honlap igazán jó, részben attól függ mi a célunk vele. Ez lehet egy személyes oldal, céges weboldal, webáruház, vagy akár egy iskola saját honlapja. Mind-mind más feltételeknek kell, hogy megfeleljen és minőségben is más lehet az, amit elvárnak a látogatók az adott laptól. Különösen igaz ez a weblapon megjelenő tartalmakra, melynek kialakításához nyújtunk némi segítséget.
Megjegyeznénk, hogy ezek a tippek elsősorban irányadásként szolgálnak, magát a tartalmat a weblap készítőjének kell kitalálnia.
Fontos, hogy amikor a felhasználó a weboldalra érkezik 10 kérdésre választ kapjon. A kérdések a következőek:
Ki vagy?
Mit csinálsz?
Mitől vagy jobb?
Hol talállak meg?
Ki a célközönséged?
Mit szeretnél tőlem, mit tegyek?
Hogyan működik a szolgáltatásod?
Mennyibe kerül?
Megbízható vagy?
Jelen vagy a közösségi médiában?
Szintén nem elhanyagolható, hogy bizalmat építsünk, ebben segítenek a logók, ajánlások, a közösségi média, hasznos tartalmak és persze az elismerések, mint például Az Év Honlapja díj :)
A tartalom feltöltésénél több dologra kell figyelni, ha a weboldal tartalmának hatékonyságát maximalizálni szeretnénk. Persze a lehetőségeinknek az adminisztrációs felület szab határt, egy jó admin felületen rugalmasan és hatékonyan lehet dolgozni és a keresőoptimalizálási szempontoknak is meg lehet felelni. A tartalom feltöltésénél figyelni kell a formázásra, hogy a formázás segítse a tartalom megértését, a képek felrakásánál figyelni kell a méretre.
A főoldalak kialakítása mellett érdemes hangsúlyt fektetni aloldalak létrehozására is.
Rólunk oldal:
A rólunk oldalnak a bizalom építésében van nagy szerepe, és sokszor ezen is múlik, hogy a látogató miként ítéli meg a későbbiekben oldalunkat. Lehet, hogy sokadrangúnak ítéled a rólunk oldalad jelentőségét, ennek ellenére jelentős szerepe van a látogatók meggyőzésében, így érdemes komolyan venni a megtervezését.
Köszönjük oldal:
Megköszönni valamit az embereknek, egy megszokott, barátságos gesztus. A weboldaladon is megteheted bármely konverzió után, hiszen ilyenkor egy látogatód vásárolt tőled valamit, esetleg feliratkozott a hírleveledre. Egy ilyen apróság jelentős mértékben képes javítani a felhasználói élményt. De nem csak ezért fontos egy “köszönjük” oldal létrehozása. Azok akik használják az analitikát vagy hirdetnek, és mérni akarják a konverziókat, tudják, hogy egy céges weboldal számára egy “köszönjük” oldal nagyban leegyszerűsíti a mérést. Máshogy is meg lehet persze oldani, de megkönnyíti a helyzetet.
Kapcsolat oldal:
Ennek az oldalnak a megtervezésére kevesen tesznek erőfeszítést, általában a fontossági lista legalján szerepel. Gyakran a weboldal többi része redesignon esik át, ugyanakkor a Kapcsolat oldal ilyenkor kimarad. Ez azonban nagy hiba hiszen a Kapcsolat oldal egyike a négy legfontosabb oldalnak minden weboldalon, az egyik leglátogatottabb oldalad. Érdemes tehát figyelni rá, különösen, hogy aktuális információkkal legyen ellátva.
Fontos, hogy nem számít mennyi és milyen információ van a weboldaladon, ha azt nem tudják elérni. Ha ez a része stimmel, fontos az azon található tartalmakat rendezetten, átláthatóan kezelni. Kerüljük a túl sok linket, reklámot, az ömlesztett tartalmakat.
Összegezve, nincs szükség egy komplex, összetett, mindennel telezsúfolt honlapra. Nincs szükség 101 féle funkcióra, melyek közül 99 haszontalan. Próbáljunk a látogató fejével gondolkodni, és az ő szemével látni. A látogató az információt keresi, és szeretné azt minél gyorsabban, minél egyszerűbben megtalálni, ezt érdemes a honlapkészítés folyamán is szem előtt tartani.