Miért van nekem is szükségem honlapra?

2018-10-01

A magyar kkv-k számára is szükséges az online jelenlét? Ha egy vállalkozásnak kizárólag fizikai üzlete van, kell egyáltalán weboldal? Indítsanak saját honlapot, vagy elegendő egy üzleti Facebook-profil létrehozása? 

Miért fontos az online jelenlét?

Manapság az online világ egyre nagyobb teret hódít hazánkban is, a mindennapi élet számos területén és az üzleti életben egyaránt. Ezt rengeteg vállalkozás felismerte, és próbálják kihasználni az online világ számos lehetőségét, azonban még mindig sok olyan, főként kis- és középvállalkozás van, amelyek azt gondolják, vállalkozásuk népszerűsítéséhez és az online térben való megjelenéshez elegendő csupán egy Facebook-oldal, nincs szükség saját honlapra. Legyen szó bármilyen területről – bármilyen termékről vagy szolgáltatásról –, az online jelenlét manapság már szinte mindenki számára nélkülözhetetlen követelmény.

Gondolhatjuk azt, hogy az internetet főként a fiatalok használják, tehát amennyiben a mi célcsoportunk más korosztályba tartozik, akkor nincs is szükségünk internetes megjelenésre. Azonban ma már nemcsak a fiatalok életében van nagy szerepe az internetnek, az idősebb korosztályból is egyre többen napi szinten használják. Azt belátjuk, hogy a vállalkozások online jelenlétére szükség van, viszont ez egy közösségimédia-oldalban is kimerülhetne.

 

Miért van szükség honlapra?

Érdemes tisztázni, hogy egy saját weboldal vagy egy vállalkozás számára létrehozott közösségimédia-profil nem helyettesítik egymást, csupán egymás kiegészítői. Mindkettő hasznos lehet, azonban más célt szolgálnak. Például egy Facebook-oldal nem váltja fel a saját honlapot. Hiába nincs szükség sok információra a termékünk megvásárlásához vagy a szolgáltatás igénybevételéhez, ezeket nem lehetséges a közösségi médián keresztül olyan módon kommunikálni, ahogyan egy weboldalon. Nem beszélve arról, hogy a közösségi média felületein fix formátumú tartalmakat tudunk megosztani, csak a stílusunkkal, hangvételünkkel lehetünk egyediek. A profilképünk és borítóképünk kiválasztásán túl nincs sok egyéb lehetőségünk személyre szabni a vállalkozás oldalát, hiszen a közösségi oldalakon a cég csak egy felhasználó. Ezzel szemben a honlap a saját tulajdonunk, nem elidegeníthető, a saját irányításunk alatt áll. Saját belátásunk szerint strukturálhatjuk, míg Facebookon a magunkról megosztott információkat sem annyira egyszerű megtalálni, hiszen a látogatónak keresgetnie kell a bejegyzések között ahhoz, hogy megtalálja a számára szükségeseket. Amennyiben persze cégünket megtalálta a többi Facebookon jelen lévő vállalkozás mellett.

Ugyanis gondoljunk csak bele: mit teszünk, ha pizzériát keresünk egy adott településen vagy lakatost, mikor éppen kizártuk magunkat a lakásból? Valószínűleg a Google keresőjébe írnánk be először az említett kifejezéseket releváns találat reményében, és ugyanezt nem valamelyik közösségimédia-felületen tennénk. Hozzánk hasonlóan az emberek többsége úgy kezdi a vásárlást – legyen szó termékről vagy szolgáltatásról –, hogy körülnéz a interneten. A keresőben megjelenő első pár találatot megnézi, és azok alapján gyűjt információkat, dönt a vásárlásról, sőt lehet, hogy már vásárol is.

A cégek honlapja olyan, mint egy kirakat, nagyon sok mindent elárul a vállalkozásról, kialakítja a potenciális vevőben az első benyomást. Nem véletlen, hogy a weboldal az egyik leghatékonyabb marketing eszköz, melyet jól kihasználva sokat profitálhatunk belőle.

A következő kérdés is felmerülhet bennünk: Amennyiben egy cég rendelkezik fizikai üzlettel, mi szükség honlapra? A vevők az üzletben is megtalálhatnak minden terméket, megszerezhetnek minden szükséges információt. Azonban míg az üzlet csak bizonyos időintervallumban tart nyitva, addig a weboldal a nap 24 órájában elérhető. Kényelmes körülmények között szerezhet a látogató információt, nem beszélve arról, hogy akár távolabb élve is úgy dönthet, meglátogatja az üzletet, mert szüksége van az ott kínáltakra. Mindez elmaradt volna, ha nincs weboldal. Továbbá ez az indoklás a „van elég vevőm így is” kifogásra is megállja a helyét. Hiszen lehet, hogy elegendő vásárlóval rendelkezünk, de nem tudhatjuk, hányan lehetnek, akik a konkurenciát választják, csak mert nem találnak meg minket online.

Mindezekkel nem a közösségi média ellen szóltunk, annak is megvan a relevanciája. Érdemes több lábon állni, a közösségi média jelenthet egy plusz marketingcsatornát, másfajta kommunikációs formát a vállalkozás számára, és a honlappal együtt kiegészíthetik egymást.

Internethasználat gyakorisága – Forrás: Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság

 

Milyen egy jó honlap?

A design és tartalmi elemek részletes bemutatása egy másik cikk témája, most inkább a célokat és alapvető jellemzőket tekintsük át:

Egy céges weboldal azt a legfőbb célt szolgálja, hogy megtaláljanak minket a potenciális ügyfelek bármikor, bárhonnan, és a versenytársakkal szemben minket válasszanak.
Mindezt úgy érhetjük el, ha közben a honlapunk támogatja az alapvető üzleti céljainkat, hitelességet sugároz, és bizalmat kelt.

Használhatunk bemutatóoldalt, ahol hasznos és releváns információkat közlünk, ismertetjük a termékeinket, szolgáltatásainkat, bemutatjuk csapatunkat, referenciáinkat, hasznos leírásokat adunk, és természetesen közzétesszük elérhetőségeinket. Tehát tulajdonképpen megoldást ígérünk a fogyasztók problémájára, és mindezért az üzletünkbe irányítjuk őket. Viszont a cél lehet az értékesítés is, egy webshopban leadott rendeléssel, telefonhívással vagy megrendelő üzenet elküldésével.

Bármelyik típusba is tartozunk, az biztos, hogy mikor a potenciális ügyfeleinknek problémája adódik, a keresőhöz fordulnak segítségért. Ha az Ön weboldala nem is lesz ott a találati listában, a konkurenciáé igen.

 

/Csapó Gergely, piacesprofit.hu/

 

Vissza

"Egyedi tartalmak előállítására törekszünk!"

2024. 12. 19.
A mai interjúban örömmel mutatjuk be nevezőnket, a MAON Online Marketing Ügynökséget. A beszélgetés során bepillantást nyerhetünk a pályázó inspirációjába, a honlapjuk fejlesztésének fő…
Bővebben

"Az ügyfelekért dolgozunk!"

2024. 12. 19.
A mai interjúban örömmel mutatjuk be nevezőnket, a GoodSpiritet. A beszélgetés során bepillantást nyerhetünk a pályázó inspirációjába, a honlapjuk fejlesztésének főbb szakaszaiba, és az…
Bővebben

"Az információ szabad áramlása és elérése a legnagyobb kincs rohanó világunkban!"

2024. 12. 18.
A mai interjúban örömmel mutatjuk be nevezőnket, a People of sportsot. A beszélgetés során bepillantást nyerhetünk a pályázó inspirációjába, a honlapjuk fejlesztésének főbb szakaszaiba,…
Bővebben
További hírek