A kiváló kapcsolatfelvételi oldal 6 összetevője

2018-09-07

Nemrég írtunk arról, hogyan érdemes felépíteni egy kiváló Rólunk oldalt a webáruházban. Ami talán még ennél is fontosabb, az a Kapcsolat lap. Jelentősége túlmutat azon, hogy csak még egy link legyen a navigációs menüben, de ezt sajnos sokan nem ismerik fel. A gyakorlatban a kapcsolatfelvételi oldal a webszájt legkevésbé optimalizált része, ez pedig jelentősen ronthatja a felhasználói élményt és az ügyfélbizalmat. Figyeljünk oda, hogy informatívak és hatékonyak legyünk.

1. Legyen azonnal látható

Ha senki sem találja meg a kapcsolatfelvételi oldalt, a léte is felesleges. Olyan helyre kell tenni a menüben, hogy a látogató figyelmét semmiképp se kerülhesse el, hanem rögtön ráleljen, ha szüksége van rá. Két biztosan jó hely van erre a célra, az egyik az oldal navigációs főmenüje, a másik a lábléc minden oldal alján.

2. Barátságos és csalogató oldal létrehozása

Gondolkodjunk a látogató fejével. Milyen érzést kelt benne kapcsolatfelvételi oldalunk? Az a benyomása, hogy ezek tényleg szívesen fogadják, ha írok nekik egy emailt? Segítőkészek lesznek velem a telefonban? Kíváncsiak a véleményemre? Vagy olyan érzése lesz, mintha egy kordon előtt állna, ami azért van ott, hogy kívül tartsa a nézelődőket? Egyértelműnek tűnik, de nagyon sok múlik ezen, elsődlegesen ez befolyásolja, hogy felveszik-e velünk a kapcsolatot.

Adjunk hozzá néhány mondatot, ne csak egy üres kapcsolatfelvételi űrlapot lásson a látogató. Írjunk olyan szöveget, ami a megközelíthetőségünkről és elérhetőségünkről tanúskodik. Nem kell túlgondolni, egy “Véleménye fontos számunkra, kérjük írja meg az alábbi mezőben, hamarosan válaszolunk rá!” vagy valami hasonló már nagyon sokat számít. Legyünk közvetlenek, de ne térjünk el a brandünkhöz illő beszédmódunktól.

3. Minden szükséges információ legyen egy helyen

Alapból minden kapcsolatfelvételi oldalon szokott lenni egy űrlap, ami a felhasználó által beírt tartalommal emailt küld a weboldal gazdája által megadott címre. Ez jó, de azért elég minimalista megoldás.

Ha vannak más módok is, ahogyan vevőink és az érdeklődők elérhetnek bennünket, tüntessük fel ezeket is. Egy ügyfélszolgálati telefonszám mindenképpen jól mutat, emellett az üzlet közösségimédia-profilját és (ha van) a bemutatóterem, átvevőhely vagy vevőszolgálati pont címét és nyitvatartási idejét és az átlagos szállítási határidőket is érdemes feltüntetni. És ha már itt tartunk, elegáns megoldás egy Google Térkép beágyazása az oldalba, középpontjában az üzletünkkel.

Amennyiben nagykereskedelemmel is foglalkozunk, tüntessük fel azokat az elérhetőségeket is, amelyen a viszonteladók igényeit szolgáljuk ki, ha pedig van külön emberünk vagy megbízott ügynökségünk a sajtókommunikációra, külön sorban adjuk meg az elérhetőségét.

4. A kérdések és válaszok jelentősége

Egyetlen kapcsolatfelvételi oldalnak sem szabadna úgy elkészülnie, hogy nincs linkelve rajta a GYIK (gyakran ismételt kérdések) aloldala. Ott gyűjtsük össze azokat a tipikus kérdéseket és a rájuk adott rövid és érthető válaszokat, amik az összes megkeresésnek jelentős részében felmerülnek. A kapcsolati oldalon aztán jól látható helyen, kedvesen ajánljuk fel a látogatónak, hogy mielőtt felteszi a kérdéseit, érdemes lehet ezt átolvasnia. Hangsúlyozzuk, hogy ez az ő érdeke, hiszen sok esetben gyorsabban és egyszerűbben választ kaphat, mintha írna nekünk és várna az emberi visszajelzésre.

5. Szerepeltessünk releváns Call to Action-t

Kapcsolat oldalunkat nemcsak olyanok keresik fel, akik az űrlapon akarnak üzenni nekünk. Olyanok is, akik például arról akarnak meggyőződni, mennyire vehetik komolyan a webáruházunkat, és olyanok is, akik nem sokat tudnak rólunk, csak böngészés közben botlottak belénk.

Nekik mindenképp érdemes az oldal alján néhány cselekvésre ösztönző lehetőséget elhelyezni, ilyen lehet egy hírlevélfeliratkozást, a közösségi médiában való követést vagy épp aktuális akcióink megtekintését bátorító gomb.

6. Büszkén képviseljük márkánkat

Mindegy, milyenre hangoltunk márkánk imidzsét, nem az számít, milyen az arculatunk, hanem az, hogy hiszünk-e benne. Ne rejtsük el a brand személyiségét ilyen fontos kapcsolódási pontokon. Minden szöveget abban a hangulatban fogalmazzunk meg, minden szín olyan legyen, hogy büszkén képviselje a márkát. Ne legyünk szárazak, vigyünk életet bele, de ne is vigyük túlzásba.

 

/koasertek.hu/

Vissza

"Egyedi tartalmak előállítására törekszünk!"

2024. 12. 19.
A mai interjúban örömmel mutatjuk be nevezőnket, a MAON Online Marketing Ügynökséget. A beszélgetés során bepillantást nyerhetünk a pályázó inspirációjába, a honlapjuk fejlesztésének fő…
Bővebben

"Az ügyfelekért dolgozunk!"

2024. 12. 19.
A mai interjúban örömmel mutatjuk be nevezőnket, a GoodSpiritet. A beszélgetés során bepillantást nyerhetünk a pályázó inspirációjába, a honlapjuk fejlesztésének főbb szakaszaiba, és az…
Bővebben

"Az információ szabad áramlása és elérése a legnagyobb kincs rohanó világunkban!"

2024. 12. 18.
A mai interjúban örömmel mutatjuk be nevezőnket, a People of sportsot. A beszélgetés során bepillantást nyerhetünk a pályázó inspirációjába, a honlapjuk fejlesztésének főbb szakaszaiba,…
Bővebben
További hírek