6 tipp webáruházaknak egy igazán jó bemutatkozó oldal összeállításához
Személyes és üzleti weboldalakon is szokás egy úgynevezett About lapot létrehozni. Magyarul ez általában Rólunk vagy Magunkról, de lehet Kik vagyunk?, Ismerj meg! vagy Bemutatkozás is. A lényeg mindig ugyanaz: személyes kapcsolat megteremtése az érdeklődővel, információ a vállalatról, az emberről a honlap mögött.
Egy jó About lap nemcsak pár odavetett mondatból áll, hanem történetet mesél el: képekkel és akár videókkal gazdagítva ad át olyan fontos információkat, mint az üzleti életben eltöltött tapasztalat, képzettség, háttér és hasonlók. Jóllehet nem lesz a honlap leglátogatottabb lapja, akik viszont megnyitják, azok válaszokat keresnek, így meg is fogják nézni, amit kiteszünk oda.
Ezekre a kérdésekre mindenképpen érdemes választ adni:
Ki vagy te?
A vevők személyiségük egy bizonyos részét a fogyasztás útján élik meg, éppen ezért nem mindegy nekik, kitől vásárolnak: tudni szeretnék, kit támogatnak ezzel. Multinacionális nagyvállalatot, amely 40 országban van jelen, kisvállalkozást, ami 5 családnak biztosít megélhetést, hazai kisiparost, nemzetközi befektetőt? Legjobb őszintén, de nem hivalkodóan feltüntetni ezeket az információkat, a tényleges földrajzi elhelyezkedéssel együtt, ami például weben is értékesítő kisboltok esetén remekül színesíti az oldalt.
Miért foglalkozol azzal, amivel?
Egyes vállalatok egy konkrét szükséglet kiszolgálására jönnek létre, mások azzal próbálkoznak, hogy különleges termékeik, szolgáltatásaik révén saját maguk teremtik meg az általuk kielégített fogyasztói igényt. Olyanok is sokan vannak, akik elsősorban az árversenyt megnyerve akarnak sikert elérni. Ha különleges vagy, márpedig valamiben bizonyára az vagy, beszélj arról itt.
Ki dolgozik nálad?
A stockfotó-adatbázisból letöltött mosolygós ügyfélszolgálatos nem való e-kereskedelmi oldalra. Amire szükség van: valódi emberekre, valódi munkahelyen. Tegyél be fotókat a saját alkalmazottaidról, a csomagolótól a felsővezetőkig, így a vásárló úgy érzi majd, hogy valódi emberek, adott esetben családok megélhetését támogatja azzal, hogy nálad vásárol. Amikor a vállalat filozófiájáról és értékeiről van szó, hitelesebb, ha egy munkás beszél ezekről, mintha a cég igazgatója vagy szóvivője.
Te kit támogatsz?
A vevők többsége szereti látni, hogy a vásárlásával jó ügyeket is támogat. Tüntess fel néhány olyan társadalmilag fontos, nem megosztó célt, amelyek megvalósulásáért teszel. Állatvédelem, tömegsport, hátrányos helyzetű emberek megsegítése – csak néhány példa a sok közül. Legjobb, ha az általad támogatott szervezetek logóját linkkel együtt feltünteted, illetve amennyiben például önkéntes munkával támogatod, arról is tehetsz ki képet, ahogy kollégáiddal megsétáltatjátok a közeli kutyamenhely lakóit.
Hogyan végzed a munkád?
Ez az a hely, ahol őszinteséget adsz és bizalmat építesz. Magyarázd el a vásárlónak, mik azok az értékek, amik mentén az a vállalatod üzleti tevékenységét végzi, mit teszel azért, hogy értelmes és tartalmas felhasználói élményt nyújtson ügyfeleinek. Jelölj meg mérföldköveket, amelyek a céged életében jelentősek, de ezeket fogd rövidre és semmiképp ne légy túl fellengzős, a kedves szerénység jobban működik.
Kaptál-e valamilyen elismerést?
Minden olyan tanúsítványt, minősítést és díjat tüntess fel, amelyet a cég megszerzett. Beleértve a partnerektől kapott, valamint a társadalmi felelősségvállalásért járó elismeréseket, de természetesen a minősítőintézetek által kibocsájtott kötelezően vagy önként szerzett tanúsítványokat is. Itt is használj logókat és linkeket, ha lehetőség van rá.
Ötletes hazai megoldások:
Teirodád.hu
Az irodai bútorokkal foglalkozó webáruház egyszerű és nagyszerű megoldást választott a bizalomépítéshez. Weboldalán elégedett vásárlók által beküldött képeket szerepeltet, ahol a termékek már rendeltetési helyükön mutatkoznak.
Értéksziget.hu
A gyógyászati segédeszközöket áruló webáruház üzemeltetője közhasznú cég, az oldalon több helyen írnak arról, hogy a vevők minden vásárlással fogyatékos embertársaikat támogatják. Kiváló Rólunk oldaluk minden lényeges kérdésre választ ad, személyes és szakmai egyszerre.
Alza.hu
Csehország legnagyobb webáruháza Magyarországon is a legnagyobbak közé szeretne tartozni, ezért logikus, hogy About oldalukon a dinamikus növekedésről, a cég folyamatos fellendüléséről beszélnek elsősorban. Lehetne személyesebb, persze, de érthető a szándék.
Web-közért.com
A nagy FMCG-kereskedők mellett kisvállalkozások is foglalkoznak élelmiszer és más fogyasztási cikkek internetes kereskedelmével. Nem véletlen, hogy a vállalat hazaiságát és közösségi jellegét emelik ki a Cégünkről oldalon, sőt rögtön kuponajánlatot is találunk: ha ajánljuk az oldalt, újonnan regisztráló barátunk 15 százalék azonnali kedvezményt kap.
/kosarertek.hu/