A social media stratégia 4 legfontosabb eleme
“Közösségi média hirdetések nélkül nem létezik tartalommarketing” – ezt igazolja az a tény is, hogy a social media kampányok eredményenkénti költsége a többi digitális csatornával összehasonlítva magasan a legjobb. A siker persze nem jön magától, a hirdetőknek erős és átgondolt stratégiával kell rendelkezniük.
A mai bejegyzésünkben a közösségi média stratégia 4 legfontosabb elemét szeretnénk bemutatni neked, amelyekkel sikeres social media kampányokat készíthetsz.
1. Célzott közönség elérése
A követőid számának folyamatos emelkedése még nem jelent automatikus garanciát arra, hogy egyre sikeresebb leszel a közösségi médiában. A sikerhez ugyanis célzottan kell bővítened követőid táborát, vagyis potenciális vásárlókból álló közösséget kell létrehoznod üzleti profilod számára. Legalább ennyire fontos, hogy a követőidet el is tudd érni: ez utóbbihoz jellemzően hirdetésben kell gondolkodnod.
“Kiváló lehetőséget jelenhet az organikus elérésed növelésére egy Facebook csoport létrehozása és az Instagram hashtagek helyes használata“– véli Joanelli Tamás a Be Social alapítója és közösségi média szakértője.
2. Elkötelezett rajongók
A közösségi média aktivitás egyik legfontosabb célja a követők elkötelezettségének (például: nagyfokú márkahűség) megteremtése, amit nagyon nehéz elérni, ám ha sikerül, akkor busásan megtérülhet a befektetett energiád. Ennek sikerét alapvetően az határozza meg, hogy a megfelelő célközönséget kell a megfelelő módon megszólítanod, amihez egyedi és számukra releváns tartalmat kell előállítanod és hirdetned. Arra is érdemes ügyelned, hogy rendszeresen publikáld a tartalmaidat.
3. Számszerűsíthető adatok
A közösségi média igenis képes arra, hogy számszerűsített adatokon keresztül mérd a sikerét. A social media kampányokat számos célra optimalizálhatod, a termékek vagy szolgáltatások vásárlásától, egészen a feliratkozásig.
4. Retargeting
A közösségi média segítségével kiválóan megcélozhatod azokat a korábbi látogatókat is, akik egyszer már érdeklődést mutattak a tartalmaid iránt, de végül elhagyták az oldalt. A retargeting lehetőségét tehát feltétlenül érdemes beépíteni a stratégiádba, mert a korábbi érdeklődőkből sokkal nagyobb eséllyel válik vásárló.
/marketingmorzsak.hu; Social Media Today/