Bárhonnan, bármikor, kényelmesen- RIGO
Aki bele-bele kukkant a főváros hosszú távú fejlesztési terveibe, az tudja, hogy a városi tömegközlekedés keretein belül egy új jegyrendszer és több új beléptetési rendszer létesítése van napirenden. Budapest az automatikus jegyrendszer bevezetésével beírja magát a modernizált városok listájába. A tervezett jegyrendszer (RIGO: Rugalmas, Integrált, Gazdaságos, Okos) egyesíti az összes jegytípust egy személyreszabott kártyarendszerre.
A név szimbolizálja az elektronikus jegyrendszer előnyeit, ezenkívül szerethető, könnyen megjegyezhető, és erősen kötődik a magyar kultúrához. Az elnevezés egyúttal a külföldi ügyfelek számára is kifejező: a „ri” előtag az angol „re” előtag kiejtésével megegyezően a rendszerességet, az ismétlést jelentheti, míg a „go” szótag a dinamizmusra, a haladásra utal.
Mi a RIGO?
A RIGO-nak köszönhetően kényelmesen, gyorsan, egyszerűen igénybe vehetők a budapesti közösségi közlekedési szolgáltatások.
Ennek bevezetésével Magyarország legnagyobb, legtöbbek által igénybe vett közlekedési hálózatához kapcsolódóan megvalósul egy korszerű, könnyen és egyszerűen használható jegy- és bérletrendszer, amely az ügyfelek igényeihez rugalmasan és innovatívan alkalmazkodik.
Miért jó ez nekünk?
Az elektronikus jegyrendszer elindulásával a papírra nyomtatott jegyek és bérletek fokozatosan megszűnnek, a BKK a termékeket és az utazási egyenleget elektronikusan, a RIGO központi elszámoló rendszerében fogja nyilvántartani. Az igénybe vett szolgáltatás ellenértékéta rendszer elektronikusan vonja le a kártyához tartozó számláról.
A modern rendszer megnehezítené a bliccelők dolgát, hiszen a metrómegállóknál kihelyezett beléptető kapukon csak RIGO kártyával lesz lehetséges az átjutás.
Hogyan működik?
A jelenleg is bérletet használó ügyfeleknek könnyű lesz megszokniuk az új rendszert. A mostani, papíralapú bérletigazolványt egy megszemélyesített (azaz a felhasználó nevével és fényképével ellátott) közlekedési kártya váltja fel. A kártya kiváltásához előzetes regisztráció lesz szükséges.
Jeggyel utazóknak is kedvezőbbé válik a helyzet, az eddig megszokott, vonaljegyeket/ átszállójegyeket felváltja az időalapú jegy, amely érvényességi idején belül (pl. 60 perc) korlátlan számú átszállást és utazást tesz lehetővé Budapesten belül.
Azok az alkalmi utasok, akik rendszertelenül és/vagy ritkán, évente csak néhány alkalommal veszik igénybe a budapesti közösségi közlekedést, és emiatt nem rendelkeznek sem anonim,sem megszemélyesített közlekedési kártyával, érintésmentes bankkártyájuk használatán túl egy papíralapú okoskártya („smartpaper”) használatával utazhatnak majd.
A kapuk használatát több lépcsőben fogja bevezetni a BKK. A végső állapot eléréséhez, azaz hogy az összes kapu rendeltetésszerűen működjön, szükséges az elektronikus jegyrendszer teljes infrastruktúrájának rendelkezésre állása, valamint a papíralapú termékek teljes kivezetése. A kapuk részleges üzembeállítása 2018 nyarától várható.
Úttörők
Az efféle kártyás rendszert számos más város is bevezette már, például Shanghai 1999-ben. A shanghai egységes kártyarendszert minden tömegközlekedési eszközön lehet használni, buszoktól fogva, taxikon át egészen a maglev vonatokig.
Legfeljebb 1000 RMB (kínai remnibi/jüan, ami közel 40 ezer forintnak megfelelő összeg) a jelenlegi megengedett legnagyobb egyenleg, ami akár egy évre is elegendő utazással egyenlő. Továbbá, minden hónapban10%-kal olcsóbban utazhat bárki, aki az alatt az idő alatt 70 RMB-nek megfelelő összeget költ tömegközlekedésre.
Az efféle jegyrendszer Kína legnagyobb városában szinte döccenőmentes karriert futott be, a 24 milliós város naponta több milliós bevételre tesz szert, és a gyors, ugyanakkor futurisztikus rendszerének köszönhetően az egyik legmodernebb infrastruktúrával rendelkezik. Shanghai a jövő városa, így remélhetőleg idővel Budapest is elnyeri ezt a megnevezést.
#BKK #modernizacio #jovo #budapest
forrás:https://rigo.bkk.hu/miert