2018 és az azt követő időszak legfontosabb digitális marketing trendjei
2017-10-04
Ne januárban keresd a 2018-as marketing trendeket, mi már ma elhoztuk Neked! - A Honlapod a Holnapod!
- Az ügyfélközpontúság kiemelt szerepe a digitális átalakulás során
A vállalatok számára ma az egyik legnagyobb kihívás a digitális átalakulás. A Gartner szerint 2020-ra a vállalatok közel 75 százaléka digitális lesz de csak 30 százalékuk lesz sikeres. Az átalakulás során kiemelt szerep jut a valódi ügyfélközpontú marketingnek. A piaci belépési korlát egyre alacsonyabb lesz. A globalizáció miatt a nagy nemzetközi vállalatok – fizikai megjelenés nélkül – benyomulnak a helyi piacokra. Itt a versenyt csak az nyerheti meg, aki jobban a fogyasztó testére tudja szabni a kommunikációt és az értékesítésre felajánlott termékeket és szolgáltatásokat.
- Real-time válasz a fogyasztói magatartásváltozásokra
A digitális direkt marketingben észlelhető egy paradigmaváltás, ahol az eddigi kampány központú kommunikáció helyett a fogyasztó központi tevékenység kerül előtérbe. Ne feledjük, az ügyfelek egy része ma már állandóan online elérhető (always on), a valódi ügyfélközpontú kommunikáció azt jelenti, hogy azonnal reagálni tudunk a fogyasztói magatartásváltozásra, És eközben olyan olyan kontextuális adatokat tudunk figyelembe venni, amelyek korábban elképzelhetetlenek voltak:Hol van az ügyfél most? Milyen ez a hely? Milyen idő van? Milyen mobil eszközt aztán a használ az ügyfél?
- Fontos technikai újdonságok: okos órák, hordozható kütyük és a dolgok internete
A dolgok internete – azaz az okos termékek összekapcsolása jelenti a technológiai forradalom következő lépcsőfokát. Ez a forradalom átrendezi, vagy adott esetben felborítja komplett iparágak szerkezetét, értékesítési láncokat és a verseny törvényeit. A digitális marketingben ez azt jelenti, hogy sokkal több releváns információ kerül a birtokomba. Kontextusális környezetben látjuk a fogyasztót, ezek mind hozzájárulnak a kommunikáció megváltoztatásához. Az új eszközökön keresztül pedig a vállalat közvetlenül kapcsolatba kerülhet az ügyféllel.
- Földrajzi beazonosíthatóság - geofencing, hely alapú marketing
Igazából nem beszélhetünk ügyfélközpontú kommunikációról ha nem tudjuk hogy pillanatnyilag hol tartózkodik az ügyfelünk. Ennek a mobil eszköznek az a lényege, hogy egy mobilos program segítségével egy földrajzi területet meg lehet jelölni és virtuális kerítéssel lehet körbekeríteni, ami persze globális helymeghatározáson alapul. Ha ezt a virtuális határvonalat egy olyan eszköz (jellemzően mobiltelefon) lépi át, amelynek a koordinátáit érzékeli a rendszer, akkor valamilyen akció történik: üzenetet küld a rendszer az eszközre, elindul egy alkalmazás, riasztást küld meghatározott telefonszámokra stb. Először a kereskedelem, illetve a biztonságtechnika látta meg benne a fantáziát. Az üzletek például az akcióikról, az árengedményeikről, az új, áruikról küldhetnek üzenetet a bolt közelében járó emberek telefonjára.
- Az ügyfélkapcsolati rendszerek (CRM) gyökeres átalakulása.
Ma a legtöbb vállalati CRM elsősorban az üzleti tranzakció szemszögéből vizsgálja az ügyfeleket: vásárol vagy nem vásárol. Ez a fajta leegyszerűsítés nem ad valós képet. A korábban felvázolt eszközök és technológiák lehetőséget adnak, hogy az ügyfélről részletesebb (emocionális, közösségi média megnyilvánulások) adatokat nyerjünk.
Eszes István - Az Év Honlapja Zsűri Elnöke, BGE - Egyetemi Tanár