Tényleg halott a Facebook? És akkor mégis mit használnak a 15–29 éves magyar fiatalok?

2017-02-15

A magyarországi fiatalok több mint háromnegyede tagja valamelyik online közösségi szolgáltatásnak. Hiába vélik néhányan, hogy a fiatalok körében már itthon is a Snapchat a legmenőbb, a Facebookot pedig alig használja valaki, a Magyar Ifjúság 2016 című tanulmány egyértelműen azt mutatja, hogy ez nem így van.

A kutatás – melyet négyévente végeznek el, ugyanazzal a módszertannal – frissen publikált eredménye szerint a 15–29 évesek 79 százaléka regisztrált valamelyik közösségi oldalon/szolgáltatásban. A legnépszerűbb messze a Facebook, még az egyébként igencsak feljövőben lévő Instagram is nagyon le van maradva.

A nagymintás ifjúságkutatás rámutat: bár a felhasználói kör gyakran úgy véli, hogy a Twitter mellett a Tumblr és a Snapchat is népszerű Magyarországon, valójában erős belsős túlértékelésről van szó. Ezeket a szolgáltatásokat, főleg az utóbbi kettőt csak nagyon kevesen használják, még a fiatalok körében is. Ahogy a tanulmány szerzői írják: az idősebb korcsoportokban alulreprezentáltak a közösségi oldalakon tagsággal rendelkezők és a kor csökkenésével növekszik a regisztráltak aránya. Érdekesség, hogy az iskolai végzettség éppen ellentétes összefüggést mutat: a végzettség emelkedésével növekszik a tagság aránya a közösségi szolgáltatásoknál.

Az Új Nemzedék Központ által publikált tanulmány szerint a közösségi oldalakat leginkább szórakozásra és információszerzésre használják a fiatalok. Szórakozás céljából a fiatalok 30 százaléka keres fel napi gyakorisággal online közösségi oldalakat. Legalább naponta 22 százalékuk általános információszerzés, míg 16 százalékuk a helyi hírekkel kapcsolatos tájékozódás céljával használja ezeket az oldalakat. Más céllal jellemzően nem napi gyakorisággal használják, de jelentős részük – ha ritkábban is – használja a munkájához kapcsolódóan és párkeresésre is az online közösségi felületeket.

hvg.hu

Vissza

„Innovációval a mumus tantárgyak ellen” – így született meg a Rapid Edu új arculata

2025. 04. 16.
2024 őszén új nevet, új arculatot és új lendületet kapott a korábban Rapid Matekként ismert oktatási platform – így született meg a Rapid Edu. A márkaváltást nemcsak vizuális fris…
Bővebben

A Tartalom, Amiért Nem Kell Kattintani – Mi az a Zero-Click Tartalom és Miért Fontos?

2025. 04. 14.
A digitális világban, ahol a figyelem egyre inkább elaprózódik, egyre nagyobb jelentősége van annak, hogyan tudjuk hatékonyan elérni és megtartani a közönséget. Az egyik legújabb és leg…
Bővebben

„Nem csak egy digitális katalógus” – Mi van a Rossmann app sikere mögött?

2025. 04. 11.
Az okostelefonok világa gyökeresen formálta át a vásárlási élményt – gyorsabb, személyre szabottabb és kényelmesebb lett, mint valaha. A Rossmann Magyarország nemcsak felismerte e…
Bővebben
További hírek