Mindenki online csinálja

2016-10-10

15 éve már, hogy az Év Honlapja-díj Magyarországon mértékadó szakmai elismerést jelent. Az online térben otthonosan mozgó vállalatok évről évre többen, egyre több kategóriában, egyre gyorsabban változó feltételek között versengenek egymással. Az Év Honlapja Magyarország legrangosabb webfejlesztői versenye, amelynek célja az online kultúra fejlesztése. 

A mai trendek alapján egy honlap annál hatékonyabb, minél egyszerűbb, és informatívabb. Emiatt a szakmában rengeteg a kísérletezés, az egymással párhuzamos vagy éppen egymást keresztező fejlődési irány. A közösségi oldalak és a gyorsuló digitalizáció hatására a felhasználók is felpörögtek, egyre türelmetlenebbek lettek. Ezért Az Év Honlapja pályázaton a honlapok user szempontú értékelése az egyik legfontosabb szemponttá vált. A korábban könnyen kezelt 3-4 másodperces betöltési sebesség mára elviselhetetlenül lomha vánszorgássá vált, az átláthatóság és az egyszerűség pedig elengedhetetlen lett.

Míg néhány évvel ezelőtt még a programozók végezték a „site build” kialakítását, ma ez a fajta aktivitás teljesen háttérbe szorult, és helyette a dizájn és a felhasználói élmény együttese került előtérbe. A legjobb honlapok kiválasztása során új, meghatározó szempont lett tehát a felhasználói élmény (user experience) és a marketing célú tartalom, kreativitás is.

Az Év Honlapja díj egyik legfontosabb eredménye, hogy a zsűri évről évre kiemeli és reflektorfénybe helyezi azokat a friss fejlesztéseket, amelyek mentén sikeresen lehet az online térben is felépíteni mindazt, amit az üzleti, vagy a non-profit szféra célként tűz ki önmaga elé.

Az elmúlt években ipari és kulturális témájú weboldalakkal féltucatnyi elismerést gyűjtött be a pécsi székhelyű FERLING, amelynek ügyvezetője, Ferling Dávid, ma már a szakmai zsűriben ül.

- Az Év Honlapja díjat a webes szakma ítéli oda, megszerzése egyfajta kitüntetés. Olyan elismerés, ami nagyban hozzájárul az adott cég hírnevének, elismertségének javulásához. A díj egyfajta kiváltság, a weboldal fejlesztőjének és tulajdonosának egyaránt. Hatásukra számos megkeresés, megrendelés érkezett be hozzánk – mondta Ferling Dávid, aki ügyvezetőként, és a cég digitális üzletágvezetőjeként is közvetlen közelről látja a szakmai versenyek hozadékát.


A pályázatra 2016. október 31-ig lehet nevezni az alábbi elérhetőségen: www.azevhonlapja.hu.
Az oldalajánlás funkciónak köszönhetően pedig bárki ajánlhatja a pályázatot  a honlap tulajdonosának is.

Vissza

„Innovációval a mumus tantárgyak ellen” – így született meg a Rapid Edu új arculata

2025. 04. 16.
2024 őszén új nevet, új arculatot és új lendületet kapott a korábban Rapid Matekként ismert oktatási platform – így született meg a Rapid Edu. A márkaváltást nemcsak vizuális fris…
Bővebben

A Tartalom, Amiért Nem Kell Kattintani – Mi az a Zero-Click Tartalom és Miért Fontos?

2025. 04. 14.
A digitális világban, ahol a figyelem egyre inkább elaprózódik, egyre nagyobb jelentősége van annak, hogyan tudjuk hatékonyan elérni és megtartani a közönséget. Az egyik legújabb és leg…
Bővebben

„Nem csak egy digitális katalógus” – Mi van a Rossmann app sikere mögött?

2025. 04. 11.
Az okostelefonok világa gyökeresen formálta át a vásárlási élményt – gyorsabb, személyre szabottabb és kényelmesebb lett, mint valaha. A Rossmann Magyarország nemcsak felismerte e…
Bővebben
További hírek