"Új arculattal a szakmai kiválóságért – A LEO digitális megújulása és küldetése"

Interjú a Leo-val.
2025-01-15

A mai interjúban örömmel mutatjuk be nevezőnket, a Leo-t. A beszélgetés során bepillantást nyerhetünk a pályázó inspirációjába, a honlapjuk fejlesztésének főbb szakaszaiba, és azokba a kihívásokba, melyekkel szembesültek az út során. Megosztják velünk a jövőbeli terveiket, amelyekkel tovább szeretnék erősíteni jelenlétüket az online térben. 

 

Hogyan mutatnátok be magatokat és a projekteteket röviden?

A LEO, a Létesítménygazdálkodók és Épületüzemeltetők Egyesülete 11 éve alakult összesen 10 tagvállalattal néhány lelkes cégvezető és szakmaszerető döntéshozó kezdeményezésére. Az akkor megfogalmazott céljaink ma sem változtak: egyrészt ismertté tenni a LEO-t a lehetséges megbízók, az épületek felhasználói és a társadalom szélesebb körei számára, másrészt ellátni a tagokat releváns ismeretekkel, újdonságokkal, statisztikákkal. A kezdetek óra célunk méréseket, kutatásokat végezni, sztenderdeket alkotni iparágunk és kollégáink munkájának hatékonyabbá tételére, egyszóval javítani a működés minőségén, megfelelni az elvárásoknak.

Mára a taglétszám meghatszorozódott. Felkerültünk a Portfolio TOP 5 ingatlanpiaci szervezet listájára. Együttműködünk valamennyi ingatlanpiaci szervezettel, lépést tartunk az iparági újdonságokkal, segítünk azok bevezetésében, de támogatást nyújtunk a meglévő épületek hatékonyabbá tételében, az energiafogyasztás visszaszorításában is. A PR Szövetség PREXA díját elnyerő Szeretem a szakmám kampányukkal folyamatos kapcsolatban vagyunk az utánpótlással, a szakiskolákban tanuló fiatalokkal. Sikerként könyveljük el, hogy mára a megrendelők, az ingatlanfejlesztők, a property szakemberek és a jogalkotás is kikéri szakmai véleményünket, ajánlásainkat. 

2024-re elérkezettnek láttuk az időt, hogy szervezetünk új arculatot kapjon, hiszen ezen idő alatt sokat változtak a digitális trendek, elvárások, így új arculatunkkal kiemelten tudjuk hangsúlyozni egyesületünk szakmai színvonalát és erősíteni tudjuk aktív szerepünket a létesítménygazdálkodás piacán. 

Mi inspirált titeket arra, hogy részt vegyetek ’Az Év Honlapja’ versenyben?

Az arculatváltással együtt megújult weboldal láttán úgy éreztük, hogy mind funkcionalitásában, mind felhasználhatóságában és esztétikumában sikerült egy professzionális színvonalú site-ot létrehozni. Nemrégiben indítottuk el a LEO márka építési és erősítési kampányát is. Büszkék vagyunk a közös munka gyümölcsére és kiváló lehetőségnek éreztük a megmérettetést. 

Mikor és hogyan fogalmazódott meg bennetek az ötlet, hogy elindítsátok a honlapotokat/applikációtokat? 

A LEO-ban 11 év alatt 5 munkacsoport alakult organikusan, mindegyik az aktuális igényekre reflektálva. Azonnal elkezdtünk dolgozni a nagy projekten, a LEO zászlóshajóján, a benchmarking kutatáson. Ezen túl pedig létrehoztuk a LEO Vezetői Hangulat Indexet, ami már több mint 10 éve méri negyedéves gyakorisággal az FM szolgáltató vezetők egyes üzleti várakozásait.

Az energetikával is hamar elkezdtünk foglalkozni, de valójában a 2022-es energiaválság gyorsította fel a munkacsoport tevékenységét és irányította rá a figyelmet a munkájuk fontosságára. Ebben a témában is publikáltunk már egy könyvet, amit laikusok és szakemberek egyaránt fogathatnak.

Mivel az FM iparág az egyik nagy foglalkoztató terület, egyértelmű volt számunkra, hogy szükségünk van HR munkacsoportra, a vállalati HR vezető szakembereink fórumára. A munkájuk fókusza kezdetben a munkaerő ellátás volt, ami fokozatosan kiterjed a minőségi munkaerőállomány kérdésére.

Szintén a LEO megalakulását követően jött létre a minőségi üzemeltetői munka támogatására a Folyamattámogató munkacsoport. Nemrég ez a csapat áttért az ESG folyamatok és ESG megfelelés vizsgálatára, így ők ma már ESG munkacsoport néven működnek, nagy sikerrel.

Végül a Proptech munkacsoportot hívta életre tavaly a szakma. Ugyanis a digitalizáció, a BIM, az IoT és az egyre fejlettebb technológiák már átszőtték a létesítménygazdálkodási iparágat, amire a LEO-nak is szükséges volt releváns válaszokat adni és támogatást nyújtani a tagvállalatainknak.

Ezek a munkacsoportok rangot vívtak ki maguknak és számos témában szakmai anyagot publikálnak, könyveket, tanulmányköteteket és ajánlásokat fogalmaznak meg.

Ezt a tudást és online is elérhető szakmai kiadványokat szerettük volna elsősorban közelebb hozni az emberekhez, döntéshozókhoz, ingatlan szakemberekhez és épület felhasználókhoz. Az ötlet egy nemzetközi szakmai konferencia alatt fogalmazódott meg elnökünkben és alelnökünkben. Utána már könnyen meggyőztük a teljes elnökséget, hogy itt az ideje azt az elért magas színvonalat megmutatni a világnak és szintet lépni a külsőnket illetően is.

 

Milyen funkciót vagy jellemzőt tartotok a legfontosabbnak a projektetekben, amely a célcsoport számára a legtöbb értéket nyújtja? 

Igyekeztünk felhasználóbarát és sallangmentes, fókuszált tartalmakat, átlátható struktúrát teremteni, a kezelhetőségre törekedtünk. Elvünk az egyszerű, nagyszerű volt, közben figyeltünk az esztétikumra is.

Kiemeljük a legfontosabb projektelemeket: az online rendelést, webshop funkciót, események és hírek menüpontokat, továbbá az eseménynaptár funkciót, ami szerintünk nagyon egyedi ezen a területen és a visszatérő vásárlók kulcsát, azt, hogy van regisztrációjuk, mellyel hozzáférnek a szakmai anyagokhoz.


Miért érzitek úgy, hogy a ti megoldásotok különleges vagy kiemelkedő a digitális térben?

Elfogultság nélkül, azt gondoljuk, - és a visszajelzések is azt igazolják-, hogy sikerült professzionális, mégis esztétikus világot kialakítanunk, dacára a talán szárazabb tematikának.

A honlap kiemelkedő erényének érezzük, hogy sikerült egyensúlyba hozni a látvány elemeket a szakmaisággal, a szakmai tartalommal.

Milyen szempontokat tartotok szem előtt, amikor a célcsoportotok számára új funkciókat vagy tartalmakat terveztek?

Célcsoportunk az elfoglalt ingatlanpiaci vezetők és szakemberek, de szólunk a potenciális munkavállalókhoz, az utánpótláshoz is. Ezek alapján az átláthatóság, egyszerű keresés a weboldalon és az angol nyelv megjelentetése szempontokat tartottuk szem előtt.

 

Mik azok a tényezők, amik biztosítják, hogy a felhasználói élmény ne csak jó, de emlékezetes is legyen?

Igyekeztünk érthetően és színesen megfogalmazni a mondanivalónkat és könnyen átlátható és kezelhető köntösben tálalni őket. Bevezettük a Bariont a fizetéshez, kiadványainkat kivonatos formában, mintegy ízelítőként is megmutatni.

Milyen digitális trendek és/vagy innovációk, elengedhetetlenek manapság egy honlap/applikáció fejlesztése során? 

Véleményünk szerint elengedhetetlenek az innovatív megoldások, a forma és tartalom összhangban kell legyen. Modern és innovatív eszközökkel dolgoztunk, mind IT, mind grafikai szempontból.

Ha szabadon változtathatnátok vagy fejleszthetnétek bármit a honlapotokon most, akkor mi lenne az? 

Interaktívabbá fogjuk tenni a jövőben, nagyobb teret adva a látogató véleménynyilvánításának. Szakmai világ- és hazai újdonságokkal, hírekkel, jó gyakorlatokkal is fel fogjuk tölteni idővel.

Hogyan méritek a látogatók/felhasználók elégedettségét? Mit gondoltok, mi az, ami miatt visszatérnek?

Természetesen mérjük weboldalunk  teljesítményét, google analitikával, de honlapunk még nagyon friss, ezért nincsenek igazán értékelhető időszakaink még. Erre később jobban tudunk válaszolni. ????

A felhasználóink elégedettségét a weboldalon eltöltött időből és visszafordulási rátából látjuk.

Hogyan támogatja a weboldalatok a szervezet küldetésének és céljainak elérését?

Meggyőződésünk, hogy a honlap minden része támogatja a szervezet missziójának és céljainak elérését kiadványaink, együttműködéseink, kampányaink és programjaink bemutatásának eszközeivel.

Milyen rövid- és hosszútávú terveitek vannak? Hogyan képzelitek el a honlapotok fejlődését a jövőben?

Ahogy egyik előző válaszunkban már érintettük, a jövőben az interaktivitásra és az aktuális szakmai hírekre is nagyobb figyelmet fordítunk.

Ezen kívül gondolkozunk google ads-ben, hogy minél célzottabban elérjük azokat, akiknek szakmailag szüksége van ránk – és ehhez is elengedhetetlen volt egy jól felépített érkezési oldal.


 

Vissza

Innováció és Egyediség a Digitális Térben

2025. 01. 17.
A mai interjúnkban bemutatjuk a LASEROX weboldalát, amelyet a 7digits marketing ügynökség készített a cég megbízásából. A Laserox, a társasjáték-kiegészítők gyártására specializálódott,…
Bővebben

"Nálunk a termékek nem csak felsorolások, hanem történetek"

2025. 01. 17.
A mai interjúban örömmel mutatjuk be nevezőnket, a Mr. Alkohol honlapját. A beszélgetés során bepillantást nyerhetünk a pályázó inspirációjába, a honlapjuk fejlesztésének főbb szakaszai…
Bővebben

„Hogyan segít a hoszigetelesmindenkinek.hu a döntésben?”

2025. 01. 17.
A mai interjúban örömmel mutatjuk be nevezőnket, a Hőszigetelés Mindenkinek oldalát. A beszélgetés során bepillantást nyerhetünk a pályázó inspirációjába, a honlapjuk fejlesztésének főb…
Bővebben
További hírek