,,A díj megerősítést jelent, hogy jó úton haladunk"
Interjúnkban bemutatkozik 'Az Év Honlapja' pályázója, a Szallas.hu Zrt., akik Az Év Applikációja kategóriában Minőségi díjjal távoztak a díjátadóról. Bernáth Zalánt, a cég termékmenedzserét kérdeztük az elmúlt évek legnagyobb szakmai és emberi kihívásairól, valamint a jövőbeni céljaikról.
Mit jelent számotokra Az Év Honlapja díj?
Az Év Honlapja Díj számomra megerősítést jelent, hogy jó úton haladunk az applikáció fejlesztésével. A legfontosabb természetesen az, hogy a felhasználók szeressék, használják és elköteleződjenek a termék iránt, azonban a díj egy szakmai, "külső szemes" pozitív visszacsatolás, aminek nagyon örülök.
Mi volt a motiváció arra, hogy megmutassátok magatokat a szakmai zsűri előtt?
Szerettem volna, ha szakmai szempontok alapján, külsős szakértőktől is kapunk visszacsatolást a Szallas.hu mobil applikációról. A díj presztízs, a badge-t ismerik a felhasználók, így ez is hozzájárulhat a bizalomhoz, az elköteleződés növekedéséhez.
Mikor kezdtétek fejlesztését? Milyen fázisokon kellett végigvinni a weboldalt ahhoz, hogy sikeres, átlátható legyen?
2019-ben kezdtük a Szallas.hu mobil app fejlesztését, belső dedikált csapattal. Mivel korábban már volt egy app Androidra és iOS-re is, döntést kellett hozni, hogy a meglévőt cseréljük le vagy új csomagot töltünk fel. Az előbbi mellett döntöttünk és fokozatosan, 10-30-50-100% folyamatos felskálázással cseréltük le a régi verziót. Szerettük volna tudatosan, a lehető legfelhasználóbarátabb komponenseket, elemeket létrehozni, így több iterációban teszteltük pl. az app kezdőlapunkat és egyéb komponenseket, amíg kialakult a jelenleg is használt verzió.
Milyen fajta kihívásokkal találkoztatok a honlapotok fejlesztése/ elkészítése során?
Kihívásnak tekinthető, hogy a Szallas.hu weboldal és mobil app folyamatosan szinkronban legyen egymással, pl. ha a site-ra elkészül egy kritikus fejlesztés, az az appban is megjelenjen. Mivel rengeteg projekt ötletünk van, a priorizálás nagyon fontos, figyelembe véve az üzleti KPI-okat és a felhasználók visszajelzéseit, igényeit is. Nagyon fontos a mérés, a fejlesztések eredményeinek követése, tudjuk azt, hogy egyes funkciókat mennyien használják.
Melyik nagyobb feladat számotokra, az üzleti partnerek, vagy a fogyasztóknak megfelelni? Miért?
Nem tennék különbséget. A Szallas.hu mobil app tekintetében ugyanolyan fontos, hogy a szállásadó partnerek által megadott információk (pl. képek, leírás, árak, stb.) a valóságnak megfelelően, naprakészen jelenjenek meg és, hogy a potenciális vendégeink ezeket az infókat átláthatóan, felhasználóbarát módon találják meg.
Milyen változásokra/trendekre figyeltetek fel az elmúlt időszakban, amellyel érdemes a mihamarabb kiegészíteni a honlapokat?
Látjuk, hogy szállásfoglalásnál/utazásnál mennyire fontos az inspiráció, a desztináció attrakciói, programlehetőségei. A 2023-as év egyik kiemelt projektje, hogy a Szallas.hu/Progamok termékünket implementáljuk az appba. Ez magában foglalja azt is, hogy a jelenleg offline, pdf formátumban (belföldi foglalás mellé) kapott kedvezménykuponokat már digitálisan, a Szallas.hu mobil appból is be tudják váltani vendégeink.
Mit gondoltok, milyen hatást gyakoroltok a vásárlóerőre? Mivel kötelezitek el a fogyasztókat?
Fontosnak tartom, hogy a felhasználókkal folyamatosan oda-vissza kapcsolatban legyünk, a tőlük érkező pl. hibajelentéseket kiemelten kezeljük és javítsuk. Gyakran nyereményjátékokkal is találkozhatnak a Szallas.hu app felhasználói, így érdemes minél többször megnyitni és használni.
Milyen céljaitok vannak a közeli és távoli jövőben?
Szeretném, hogy Magyarországon minél többen megismerjék és használják a Szallas.hu mobil applikációt. Cél, hogy a kitűzött üzleti KPI-ok teljesüljenek, emellett a felhasználóink továbbra is szeressék az alkalmazást, nem utolsó sorban mindenki megtalálja és lefoglalja a következő pihenését. A távolabbi jövőt tekintve pedig cél, hogy a külföldi termékeink esetében is felhasználóbarát, szerethető mobil applikációval jöjjünk ki a piacra.