A történetmesélés ereje a Content Marketing világában

Storytelling
2024-03-12

A puszta termékleírásokon és promóciós üzeneteken túl a történetmesélés egyedülálló módon képes magával ragadni a közönséget, érzelmi kapcsolatot teremteni és maradandó benyomást kialakítani.

A történetmesélés alapvetően többről szól, mint egyszerű információközvetítésről, olyan narratívát kell létrehozni, amely magával ragadja, inspirálja a közönséget, és rezonál rá. Az emberiség kezdete óta mesélünk történeteket és szerves részét képezi a kommunikációnknak. Gondoljuk csak a barlang rajzokra.

Egy korábbi kutatással alá is lehet támasztani, hogy mennyire hatékony a Storytelling a marketingben: Stanford egyetemi kutatás

MRI segítségével vizsgálták a különböző agyi funkciókat a mesélőn és a hallgatón is egyaránt. A hallgatónak ugyan azok az agyi területei aktiválódtak mint a mesélőnek. Tehát tükrözte a mesélő agyát, vagyis olyan mintha a hallgató is átélné a történetet. Belekerülsz a történetbe és így te is a részesének érzed magad, ezt a hatást tudod felhasználni a marketingben.


A történetmesélés igazi ereje abban rejlik, hogy képes érzelmeket kiváltani.


Azért beszélünk egy erőteljes marketing eszközről, mert érzelmi kapcsolatot teremt. Az érzelmi területre való ráhatással a márkák hűséges és elkötelezett vásárlói bázist hozhatnak létre.

 

Nike "Just Do It":

A történet a sportmárka újra pozicionálásával kezdődött, olyan kampányt kerestek, amely rezonál a fogyasztókkal és megkülönbözeti a többi sportmárkától.

A "Just Do It" kampány vonzerője az egyszerűségében rejlik. A szlogen ugyanis a cselekvésre való ösztönzés felhívása lett, azonban ez a sporton túl is visszhangra talált. A kampány arra ösztönzi az embereket, hogy kövessék az álmaikat és győzzék le határaikat.

A Nike sikerében döntő szerepet játszott a történetmesélésen keresztül való inspirálás, motiválás és kapcsolatteremtés a fogyasztókkal.

 

A következő cikkünkben összegyűjtünk néhány Storytelling eszközt.

Vissza

“A legfontosabb a jó ötlet és a pontosan megfogalmazott cél volt.”

2024. 05. 18.
A mai interjúnkban Pazirik Kft. csapatát kérdeztük, akik Oktatás kategóriában Az Év Honlapja díjat, Portfólió oldalak kategóriában Különdíjat szereztek, illetve az Abszolút díjat is ők…
Bővebben

Az UI-ről és UX-ről

2024. 05. 16.
Az "UI" és az "UX" két olyan fogalom, melyek gyakran előfordulnak az informatikában és a designer tevékenységekben. Az "UI" a "User Interface" rö…
Bővebben

“A kevesebb néha több! Üde, friss, mozgalmas, informatív legyen a honlap.”

2024. 05. 14.
A mai interjúnkban a Trivega csapatát kérdeztük, akik Agrár kategóriában külön díjat szereztek. A Trivega Kft. csapata mindig szeret új kihívásokkal szembenézni, ez motiválta őket, hogy…
Bővebben
További hírek