A kis cégek csak harmadának van weblapja

2015-09-14

Miközben az elektronikus kereskedelem évente az ötödével növekszik, a magyar cégek komoly részének honlapja sincs.

Miközben minden kutatás azt mutatja, hogy a kereskedelem egyre nagyobb része zajlik az interneten, és az emberek egyre inkább a neten tájékozódnak, mielőtt vásárolnak, mestert hívnak, vagy épp igénybe vesznek valamilyen szolgáltatást, a hazai vállalkozók nagy része csak magánemberként tekint az internetre, munkaeszközt egyáltalán nem lát benne. Noha, honlappal sikeresebbek lennének, a legkisebb magyar cégek a jelek szerint nem fektetnek be vállalkozóként az interneten való jelenlétbe - olvasható a Telekom sajtóközleményében.

"A kisebb cégek noha látják a honlapok valódi hasznát és hozadékát, nem tudják, hogy mekkora beruházás ez, illetve hogy miként kezdjenek hozzá a webes jelenlét felépítéséhez. A Bell Research legutóbbi adatai szerint a hazai cégek 65 százalékának nincs weboldala, ami egybevág a saját ügyfeleink körében tapasztaltakkal. Szembetűnő a különbség a mikrovállalkozások és a 10-nél több alkalmazottat foglalkoztató cégek között. Jelenleg mintegy 150 ezer olyan kkv működik, amelyik egyelőre nincs fent a neten. Az ő bevételeik is egyszerűen és gyorsan növelhetők lehetnének egy jó weboldallal"- mondta Lakatos Péter, a Magyar Telekom kis- és középvállalati szolgáltatások vezérigazgató-helyettese.

Minél kisebb egy vállalkozás, annál biztosabb, hogy internetes jelenlét nélkül működik - olvasható ki a Bell Research adataiból is. Ez különösen annak fényében érdekes, hogy szinte biztos: a vállalkozó magánemberként rendszeresen használja az internetet, amikor szakembert vagy szolgáltatót keres, vagy gyorsan, olcsóbban szeretne vásárolni. Bár a vállalkozók nagy része okostelefonon intézi céges ügyeit és rendszeresen használ mobilnetet, többségük nem ad arra, hogy cége az interneten is megjelenjen. Az adatok szerint 4800 közepes vállalkozás közül kevesebb, mint húsz százaléka nincs fent az interneten. A 211 ezer kisvállalkozás között viszont hetven százaléknál is magasabb ez az arány. Összességében a magyar vállalkozások kevesebb, mint 35 százaléka rendelkezik honlappal, miközben az Európai Unióban ez az arány 64 százalék. 

"Nem tudom, mennyibe kerülne, ezért nem vágok bele" - magyarázza az elutasítást a megkérdezett vállalkozók többsége. Kevesebben vannak, akik azért nem nyitnak az internet felé, mert nem biztosak abban, hogy létre tudják hozni a szükséges felületeket. Pedig a mai megoldásokkal már nagyon egyszerűen létrehozható egy-egy jó honlap, sőt, akár webshop is. 

Webáruházat a kutatásban vizsgált vállalkozások kevesebb, mint tíz százaléka üzemeltet. A felmérések szerint a webáruházak népszerűtlenségének oka, hogy a többség a fejlesztést drágának és túl bonyolultnak tartja. Pedig az internetes jelenlét ma már nem a nagyvállalatok kiváltsága, megkerülhetetlen a kisvállalkozások életében. Ezt bizonyítják a magyarországi kiskereskedelmi statisztikák is. 2014-ben öt százalékkal nőtt az összforgalom, az online vásárlások értéke 22 százalékkal emelkedett. A vevők jelentős része a hagyományos vásárlást megelőzően is az interneten néz utána a keresett termékeknek és szolgáltatásoknak, itt hasonlítja össze az árakat.

/mediainfo.hu/

Vissza

“A legfontosabb a jó ötlet és a pontosan megfogalmazott cél volt.”

2024. 05. 18.
A mai interjúnkban Pazirik Kft. csapatát kérdeztük, akik Oktatás kategóriában Az Év Honlapja díjat, Portfólió oldalak kategóriában Különdíjat szereztek, illetve az Abszolút díjat is ők…
Bővebben

Az UI-ről és UX-ről

2024. 05. 16.
Az "UI" és az "UX" két olyan fogalom, melyek gyakran előfordulnak az informatikában és a designer tevékenységekben. Az "UI" a "User Interface" rö…
Bővebben

“A kevesebb néha több! Üde, friss, mozgalmas, informatív legyen a honlap.”

2024. 05. 14.
A mai interjúnkban a Trivega csapatát kérdeztük, akik Agrár kategóriában külön díjat szereztek. A Trivega Kft. csapata mindig szeret új kihívásokkal szembenézni, ez motiválta őket, hogy…
Bővebben
További hírek