Béres Szilárd

Zsűritagjaink bemutatkoznak
2013-11-26

Béres Szilárd - média kommunikációs szakember, mentor, stratéga

A MediaSales kommunikációs ügynökség egyik alapító tagja. Előtte munkálkodott a Pesti Estnél és az EstFM rádiónál is. 2007-től  a MediaGo Holding elnöke. A MediaGo Alapítvány alapítója, amely azért jött létre, hogy versenyképes tudásalapot és gyakorlatot adjon a pályakezdő fiataloknak; valamint a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola - Digitális marketing szakirányú képzés külső szaktanácsadója. Speciális szakterülete: On-line kereskedelmi marketing

1.       Mióta foglalkozol a szakterületeddel, és mikor estél igazán szerelembe azzal, amivel foglalkozol?

Informatikával 1988 óta, médiával 2001 óta foglalkozom. A két terület találkozásakor és kibontakozásakor 2007-ben leltem meg ezt az igazi kihívásokkal teli szakterületet.

 

2.       Mesélj a legérdekesebb esetről, amit átéltél a munkád során/szakmai életedben!

Számomra mindig az a legérdekesebb, amire épen készülök. Most például a 2014 évi fejlesztések kötnek le a MediaSales-nél. A célunk egy olyan pontosan célozható on-line reklámrendszer fejlesztése, ami úgy gondolkodik és cselekszik mint egy mesterlövész. Nem oda lő ahol a célpont van, hanem ahol majd lesz. Előre felkészül, elemez. Figyelembe vesz minden ismert tényezőt és a legmegfelelőbb reklámot, a legmegfelelőbb formában juttatja el az internetezőhöz.

3.       Jó irányba haladnak a kis/közepes/nagyvállalatok a marketing/online marketing területén?

Igen. Kénytelenek. Akik nem így tesznek, azok egyre gyorsuló tempóban esnek ki a versenyből. A globális hatások és a technikai fejlődés kényszerpályára állított minden céget.

4.       A gyorsulás hol áll meg? Megállhat-e?

Szerintem nincs gyorsulás! Ezt a tempót diktáljuk már évek óta. Szerencsére lassulás sincs, vagy csak kis mértékben. A válság első évében sokan aggódtunk, hogy esetleg sok minden lelassul, megáll. De az élet bebizonyította, hogy nincs erre mód. Az emberek tartják ezt a ritmust. Azokon a területeken, amelyeken nincs esély a fejlődésre, ott szerkezeti átalakulások mennek végbe azonos lendülettel.

5.       Legvadabb elképzelésed a következő 1-2-5-10 évre?

1 év múlva:

- A weboldalak 90%-a responsive lesz, ebből 25% parallax scroling designnal.

2 év múlva:

- Az asztali PC-k eladása leáll. A régi eszközök 75%-át lecserélik mobil eszközre. Az on-line vásárlások száma megközelíti a bolti vásárlásokét.

5 év múlva:

- Az új digitális oktatási törvény alapján megszűnnek a nyomtatott tankönyvek. A közigazgatás a digitalizáció új lépcsőjére lépve, megkezdi a régi anyagainak digitális feldolgozását. Megjelennek az első virtuális kórházak, ahol távolról zajlik a rendelés. Új divatőrület lesz az emberek körében a virtuális avatár. Ezek az avatárok már elég erős MI -vel rendelkeznek ahhoz, hogy pár területen helyettesítsék tulajdonosukat. Például az autóvezető avatárunk a mi stílusunkba tudja vezetni a robotizált autónkkal.

10 év múlva:

- Megszűnnek a weboldalak. Már minden természetes és jogi személy, valamilyen social felületen keresztül mutatja be magát és termékeit. Kezdenek elterjedni a biológiai alapú informatikai eszközök, amelyeket pár vallási alapon működő állam továbbra is elutasít és tilt. A büntetőtörvénykönyvekben megjelenik a teljes profil elkobzás és törlés fogalma. De ezt csak nagyon súlyos virtuális személyek ( avatárok ) elleni cselekményeknél alkalmazzák. Megkezdődik a csődbe ment Facebook részvényesek kártalanítási pere. Megszületik az első világpolgár, akit már nem mint Magyar hanem mint FÖLD LAKÓ anyakönyveznek.

 

6.       Betelik-e a tudáspohár valaha?

Ha betelik a tudáspohár vége a világnak. Kívánom, hogy soha ne teljék be.

 

7.       Jóval több információt dolgoz fel az agyunk, mint korábban - hol a határ?

Nem dolgoz fel több információt, csak hatékony segítői vannak. Cserébe ma már nem észlelnék egy ránk leselkedő vadállatot és nem tudnánk sem elfutni, sem legyőzni, mint őseink. A trükk, hogy minden esetben a következő lépésünkhöz szükséges összes variánsból a legoptimálisabbat válasszuk. Ettől még a mai ember agya is nagyon messze van.

8.       Részt vennél-e valaha olyan projektben, amelynek céljával nem értesz egyet?

Csak azért, hogy megszüntessem.

Vissza

“A legfontosabb a jó ötlet és a pontosan megfogalmazott cél volt.”

2024. 05. 18.
A mai interjúnkban Pazirik Kft. csapatát kérdeztük, akik Oktatás kategóriában Az Év Honlapja díjat, Portfólió oldalak kategóriában Különdíjat szereztek, illetve az Abszolút díjat is ők…
Bővebben

Az UI-ről és UX-ről

2024. 05. 16.
Az "UI" és az "UX" két olyan fogalom, melyek gyakran előfordulnak az informatikában és a designer tevékenységekben. Az "UI" a "User Interface" rö…
Bővebben

“A kevesebb néha több! Üde, friss, mozgalmas, informatív legyen a honlap.”

2024. 05. 14.
A mai interjúnkban a Trivega csapatát kérdeztük, akik Agrár kategóriában külön díjat szereztek. A Trivega Kft. csapata mindig szeret új kihívásokkal szembenézni, ez motiválta őket, hogy…
Bővebben
További hírek